ייפוי כוח מתמשך

 

מהו ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי המהווה חלופה לתהליך מינוי אפוטרופוס. מסמך זה מאפשר לכל אדם בגיר (מעל גיל 18), לקבל החלטה מי ירצה שיטפל בענייניו בעתיד ובאיזו דרך, אם וכאשר הוא לא יוכל לטפל בעצמו. כל אלו יתבצעו בתנאי והוא מבין את המשמעות, המטרות והתוצאות של מתן ייפוי הכוח המתמשך.

מסמך ייפוי הכוח המתמשך למעשה מאפשר למיופה הכוח להיות מוסמך לפעול בשם אותו אדם בעתיד, כאשר לא יוכל עוד לקבל החלטות עבור עצמו.  ייפוי כוח מתמשך מתייחס ונותן מענה לעניינים אישיים, רפואיים, רכושיים – או רק לחלק מהם.
כמו כן, מסמך זה יכול לכלול גם "הנחיות מקדימות" אשר יכתיבו למיופה הכוח כיצד לנהוג כלפי אותו האדם בעתיד, אם וכאשר מצבו ישתנה לרעה בשל הידרדרות במצבו הפיזי או או הנפשי.

עו"ד דרור גלמן מוסמך לערוך יפוי כח מתמשך לפי חוק הכשרות המשפטית ואפוטרופסות  ניתן ליצור קשר 03-5222129

מהי הידרדרות במצב אשר מצריכה הפעלת ייפוי כוח?

דוגמאות להידרדרות אשר עשויה להוביל לצורך בייפוי כוח מתמשך יהיו – תאונה, מגבלות נפשיות, מוגבלויות שכליות, מחלות זקנה (ביניהם דמנציה), או כל תסמין או מחלה אשר עלולים לפגוע בכושר השיפוט של האדם.

מיופיי כוח – מי הם יהיו לרוב? ומה חשוב לדעת לגביהם?

לרוב הממנה יבחר במיופה כוח על סמך שני סוגי יחסים:
יחסי קרבה ואמון – בן או בת זוג, הורים או ילדים, או שיבחר במיופה כוח על סמך מומחיותו או ניסיונו המקצועי – עורך דין, רואה חשבון או דמות מקצועית אחרת.

אפשרי לבחור ביותר ממיופה כוח אחד
ברשותו של אדם להחליט על מיופה כוח יחיד וכן על מינוי מיופה כוח מחליף במידת הצורך (במקרים בהם מיופה הכוח הראשון לא יוכל או ירצה לפעול בשמו).  כמו כן, הממנה יוכל למנות מספר מיופיי כוח ולהחליט על היקף הסמכויות והאחריות של כל אחד מהם, וכמו כן מי יכריע במקרים בהם קיימת מחלוקת ביניהם.

חשוב שתכירו – במסגרת ייפוי הכוח יכול האדם הממנה לקבוע מראש הנחיות למיופה הכוח כיצד לנהוג ואילו החלטות לקבל. ייפוי הכוח המתמשך יכנס לתוקף רק במעמד חתימת הממנה, מיופה הכוח ואיש מקצוע רלוונטי נוסף במידת הצורך (למשל במקרים של ייפוי כוח רפואי), והחתימה כמובן תתבצע בפני עורך דין.
חתימות אלו מהוות הסכמה לתוכן ייפוי הכוח המתמשך.

מסמך יפויי הכוח המתמשך למעשה מעניק כוח וביטחון לממנה לתכנן את עתידו בעודו "כשיר", ולמנוע מצבים בהם יחליטו אחרים על גורלו, ובכך מהווה את התחליף האולטימטיבי והמדויק לאופרופסות.

לפרטים נוספים ולתיאום פגישה מקצועית, השאירו פרטים או צרו קשר

מעוניין להתייעץ? התקשר היום לעו"ד דרור גלמן טלפון 03-5222129
ופנייתך תענה באופן מיידי. * הפנייה והכתוב ממוענים לנשים וגברים כאחד.

גירושין במקרה של נישואים אזרחיים

גירושין במקרה של נישואים אזרחיים

תפריט דיני משפחה עורך דין גירושין הליך גירושין גישור משפחה גירושין בהסכמה הסכם גירושין תביעת גירושין פתיחת תיק גירושין נוסח

נוסח הסכם גירושין

נוסח הסכם גירושין

תפריט דיני משפחה עורך דין גירושין הליך גירושין גישור משפחה גירושין בהסכמה הסכם גירושין תביעת גירושין פתיחת תיק גירושין חלוקת

גישור משפחה

גישור משפחה

תפריט דיני משפחה עו"ד דין גירושין איך מתחילים הליך גירושין גירושין בהסכמה הסכם גירושין תביעת גירושין פתיחת תיק גירושין נוסח

גירושין בעקבות בגידה

גירושין בעקבות בגידה

תפריט דיני משפחה עורך דין גירושין – דרור גלמן לשירותכם איך מתחילים הליך גירושין גישור משפחה גירושין בהסכמה הסכם גירושין